Mentor bezpośredni importer tablic interaktywnych i wizualizerów myBoard
Infolinia: 801 00 70 70 | Oprogramowanie i sterowniki
tablice interaktywne, monitory interaktywne, wizualizery

 
Oferta

Tablice interaktywne

Tablica interaktywna – dlaczego warto wdrażać w przedszkolu – w opinii nauczycielek z Przedszkola Publicznego Nr 3 w Kamiennej Górze.

Tablica interaktywna – dlaczego warto wdrażać w przedszkolu Multimedia w przedszkolu - wdrażać czy absolutnie nie?
Kontakt dziecka, zwłaszcza w wieku przedszkolnym z urządzeniami multimedialnymi budzi wiele kontrowersji. Przedszkole jako jednostka edukacyjna dla najmłodszych, od wieków pełni ważną funkcję wychowawczą i pedagogiczną. Dba o właściwy rozwój intelektualny i fizyczny dzieci poprzez zapewnienie odpowiedniej formy edukacji, opartej o szereg pomocy dydaktycznych, dostosowanych do poziomu rozwoju dzieci. Czy jednak wszechobecne multimedia powinny zagościć już na tak wczesnym etapie edukacji ? Czy kontakt z komputerem, tablicą interaktywną, sprzyja rozwojowi dzieci czy może raczej hamuje ich ciekawość świata? Aby uzyskać miarodajną wskazówkę, postanowiliśmy zadać to pytanie nauczycielkom z Przedszkola Publicznego Nr 3 w Kamiennej Górze, które na co dzień pracują z dziećmi wykorzystując do celów edukacyjnych m. in. tablicę interaktywną myBoard.

Pyt. Wiemy już, że tablica interaktywna myBoard w Waszym przedszkolu jest używana w codziennych zajęciach. Proszę zatem podzielić się wiedzą, jak Panie oceniają wpływ tablicy interaktywnej, jej zasobów, formy pracy z materiałem interaktywnym na kształtowanie i rozwój psychomotoryczny najmłodszych?

Odp. Tak, tablica interaktywna towarzyszy nam i pomaga uatrakcyjnić część zajęć, szczególnie z dziećmi w wieku 4-6 lat. Generalnie tablica jako element edukacyjny jest ciekawym dodatkiem, wprowadzającym element nowoczesności do pracy z dziećmi, nowoczesności, z którą i tak nieuchronnie dzieci stykają się w codziennym życiu, dlaczego by więc miało jej zabraknąć w przedszkolu? Byłoby to niespójne z realnym światem :) Oczywiście taki sprzęt nigdy nie zastąpi nauczyciela, który musi ukierunkowywać i dozować ilość czasu spędzonego przy tablicy. Tylko wówczas możemy mówić o pozytywnym wpływie środowiska interaktywnego na rozwój dzieci.

Najważniejszą z zalet korzystania ze sprzętu multimedialnego jest stymulowanie rozwoju intelektualnego dzieci – co ważne- dzieci mogą określać związki przyczynowo –skutkowe. Rozwija się spostrzegawczość i logiczne myślenie, kształtuje pomysłowość i wyobraźnia, dziecko ćwiczy pamięć i koncentrację. Korzystanie z zasobów programu możemy wspierać rozwój umiejętności matematycznych dzieci, kształtować zdolności rozróżniania kolorów, kształtów, liczb, wielkości i kierunków.

Praca a raczej zabawa z tablicą rozwija percepcję wzrokowo – słuchową - pozwala samodzielnie rozwiązywać zadania z natychmiastową oceną często w postaci dźwiękowej oraz wzrokowo – ruchową, np. trening manualny – poprzez rysowanie kształtów, wypełnianie kolorami, wzorami, kształtowanie napięcia mięśniowego poprzez odpowiednie dociskanie pisaka. Interaktywność absorbuje dziecko, angażuje jego zmysły – wzrok, dotyk, słuch. Rozwija umiejętność wykonywania złożonych poleceń, które aktywizują myślenie abstrakcyjne. Ponadto bezsprzecznie tablica uatrakcyjnia zajęcia, dyscyplinuje grupę a także zachęca do rozmów - rozwija mowę. Wszystko to jest możliwe ale pod jednym kluczowym warunkiem, co chciałybyśmy szczególnie podkreślić - z tego typu sprzętu należy korzystać w sposób umiarkowany aby nie uzależnić dzieci!

Informacji udzieliły:
Dyrektor przedszkola - Dorota Zielińska Jarosz
Nauczycielki: Renata Bizoń, Teresa Budniewska, Bożena Morawiec, Grażyna Kożuch, Grażyna Szymik, Elżbieta Zięba, Maria Dybka

z Przedszkola Publicznego Nr 3
ul. Papieża Jana Pawła II 20, Kamienna Góra


zobacz nasze aukcje allegro
opinie o nas na ceneo
Certyfikat ISO 9001
Certyfikat ISO 9001
Program regionalny, Narodowa Strategia Spóności
"Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013"
Tytuł projektu: "Implementacja Systemu Zarządzania Jakością wg EN ISO 9001:2008 drogą do poprawy konkurencyjności firmy Mentor Beata Borysiewicz"
Nr Umowy: UDA-RPZP.010301-32-033/12-00

Program regionalny dla Rozwoju Pomorza Zachodniego